FANDOM

Krzywa Wieża Naleśników — główna atrakcja turystyczna Planety Naleśników.

Wygląd Edytuj

Krzywa Wieża Naleśników została zbudowana z siedmiu ogromnych naleśników. Nie wiadomo dokładnie, skąd pochodzą, lecz plotki głoszą, iż zostały usmażone w Zagubionej Naleśnikarni. Podczas budowy wieża się wykrzywiła i nie udało się jej naprostować.

Gdy zrezygnowano z pomysłu, by była obserwatorium, otwarto ją dla turystów: dodano ładne balkoniki z punktami widokowymi oraz przystosowano środek. Teraz we wnętrzu można znaleźć restaurację, w której można zjeść wszystkie rodzaje naleśników oraz sklepik z pamiątkami.

HistoriaEdytuj

Budowla pierwotnie miała pełnić funkcję obserwatorium astronomicznego dla Augusta Pancake'a, aby ten mógł kontynuować prowadzenie swoich badań kosmosu. Wkrótce po rozpoczęciu budowy wieża zaczęła się niepokojąco odchylać, co próbowano korygować na wiele sposobów, między innymi podpierając wieżę wielką kopią widelca, przyczepiając do jej czubka setki balonów z helem oraz składając naleśnikowe ofiary legendarnemu szamanowi Naleś Niki Tija i błagając go o jej cudowne wyprostowanie.

Kiedy żaden z wymienionych wyżej pomysłów nie przyniósł zamierzonego efektu, zadecydowano o zmienieniu funkcji budowli i otwarciu jej dla turystów. W ten sposób mieszkańcom Planety Naleśników udało się zdobyć fundusze na budowę nowego obserwatorium.

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Miejsca